تاثیرات اورانوس بر بازارهای مالی


پیشرفت روز افزون علم به ما نشان داده است که تمام جنبه های موجود در طبیعت رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و اتفاقاتی که در طبیعت رخ میدهند در یک راستا بوده و مجزا نیستند. 

حرکت زمین و موقعیت خورشید بر فصول، تغییرات دمایی، جزر و مد و سایر نیروها تاثیر گذار است. همین رفتار و تاثیراتی که حرکات آنها باقی میگذارند در مورد سایر سیارات و ستارگان نیز صادق است. به طوری که موقعیت اجرام آسمانی (منظور موقعیت خورشید و زمین و سایر سیارات و ستارگان) برای دوبار در یک موقعیت قرار نمیگیرند و هر لحظه نسبت به لحظه دیگر، موقعیت متفاوتی دارند که این مساله مدیون حرکت دائم آنهاست بنابراین موقعیت قرارگیری اجرام منعکس کننده رخدادهای طبیعی در زمین است .

یکی از مهمترین رخدادهای سال دوهزارنوزده ،ورود اورانوس به صور فلکی اردیبهشت یا ثور یا تارس می باشد.

اورانوس هفتمین سیاره منظومه شمسی ملقب به سیاره غیرمنتظرها و صاعقه،اورانوس یک غول بزرگ متشکل از مواد گازی و مایع می باشد. قطر استوایی آن حدود 51.118 کیلومتر یعنی بیش از 4 برابر قطر زمین است. سطح این سیاره پوشیده از ابرهای سبز-آبی، ساخته شده با کریستالهای ریزمتان می باشد. کریستالها خارج از اتمسفر سیاره یخ زده اند. در اعماق این ابرهای قابل مشاهده، احتمالا ابرهای ضخیمی ساخته شده از آب مایع و کریستالهای یخ آمونیاک وجود دارند. در زیر این ابرها یعنی در عمق 7500کیلومتری زیر ابرهای قابل رویت نیز، احتمال وجود اقیانوسی از آب مایع به همراه آمونیاک حل شده می باشد. در مرکز این سیاره ممکن است هسته ای سنگی، تقریبا به اندازه زمین وجود داشته باشد. بطور کلی:هسته این سیاره مانند بقیه سیارات گازی به شکل هسته ای از جنس صخره(Rock ) سپس لایه ای از هیدروژن فلزی مایع  وسپس اقیانوسی از هیدروژن وهلیم مایع وآخر از همه جوی از هیدروژن وهلیم می باشد.

مدار وگردش

اورانوس در مداری بیضی شکل به دور خورشید در گردش است. هر دور کامل این سیاره در مدار، 30.685 روز زمینی معادل تقریبا 84 سال زمینی به طول می انجامد. اورانوس علاوه بر گردش انتقالی، گردش وضعی نیزدارد. قسمت داخلی سیاره (هسته و اقیانوس) در مدت 17 ساعت و 14 دقیقه یک دور کامل حول محور طولی گردش می کنند. البته قسمت اتمسفر سیاره بسیار سریعتر می چرخد. سریعترین بادهای سطح اورانوس که در دو سوم از ناحیه استوا تا قطب جنوب اندازه گیری شده اند با سرعت 720 کیلومتر در ساعت می وزند. بنابراین اتمسفر این منطقه در هر 14 ساعت یکبار گردش وضعی کامل دارد. 

جرم اورانوس 14/5 برابر جرم زمین و یک بیستم جرم بزرگترین سیاره منظومه شمسی یعنی مشتری می باشد. میانگین چگالی اورانوس 1/27 گرم در هر سانتیمتر مکعب یا ۲۴/۰ چگالی متوسط زمین است. این مقدار معادل 1/25 چگالی آب می باشد. نیروی گرانش این سیاره 90 درصد نیروی گرانش زمین است. به این معنا که اگر جسمی در زمین 100 گرم وزن داشته باشد در اورانوس 90 گرم وزن خواهد داشت.،حجم آن ۵۲ برابرحجم زمین وبدلیل گازی بودن وچرخش سریع قطر استوایی آن در حدود ۲ درصد بیشتر از قطر قطبی آن است.

میدان مغناطیسی اسرارآمیز اورانوس

قطب های مغناطیسی این سیاره به قطب های جغرافیایی آن نزدیک نیستند. میدان مغناطیسی اورانس ۵۹ درجه از محور چرخش سیاره انحراف دارد و به گونه ای تغییر می کند که میدان آن از مرکز سیاره عبور نمی کند. میدان مغناطیسی زمین تنها ۱۱ درجه انحراف دارد و شبیه به یک آهنربا است که دارای قطب شمال و جنوب بوده و به عنوان یک میدان دو قطبی شناخته می شود. اما میدان مغناطیسی اورانوس بسیار پیچیده است، یک بخش آن دو قطبی و بخش دیگر چهار قطب مغناطیسی دارد.

اورانوس به دلیل جرم آسمانی ،میدان مغناطیسی ،اتمسفر و باران الماس یا نانوالماسی که دارد ،تاثیرات خاص بر جو و آب و هوای زمین میگذارد .

در حال حاضر تغییرات آب و هوایی زمین تحت تاثیر حرکت این سیاره ی غیرمترقبه ها از صور فلکی فروردین به اردیبهشت می باشد .

از جمله این تاثیرات این سیاره در صور فلکی اردیبهشت در طی هشت سال آینده می توان به رونق کشاورزی، سیلابها،زلزله ها،سونامی ها و تغییر شکل زمین اشاره کرد و اما تاثیرات اورانوس بر بازارهای مالی می تواند به رشد پولهای الکترونیکی ،پیدایش مدلهای مالی جدید،تغییر ساختار مالی کشورها ،ظهور اقتصادهای جدید و شکست ساختارهای کهنه ی مالی برای شکل گیری ساختارهای جدید نام برد.

همچنین تاثیر میدان مغناطیسی اورانوس بر افکار فعالان بازارسرمایه، بسیار غیرمترقبه است و میتواند باعث طوفانهای افکاری،تصمیمات آنی ،آگاهی های جرقه ای ،افزایش فعالین بازار سرمایه و به طبع بالارفتن معاملات الکترونیکی و حجم سرمایه ی واردشده به بازار گردد.

در هشت سال آینده مدیریت مالی،پروژه های سرمایه ای بخصوص سرمایه های آنلاین،پول الکترونیکی ،دانش مالی جدید،ساختارهای اقتصادی و مدلهای مالی تحت توجه بیشتری قرار خواهند گرفت و افکار فعالین بازار سرمایه به سمت سادگی اما با کیفیت بودن بخصوص اورجینال بودن مدلهای مالی پیش خواهد رفت .

توجه کنیم که دنیای آینده ای که اورانوس رقم میزند ،بر پایه ی افکار فرهیخته ،باکیفیت و اورجینالی ست که هر ساختار کهنه را در هم خواهد شکست.


 خاطره نیکویی

برچسب‌ها: تحلیل بازار بورس و ارز, سیاره غیرمنتظرها و صاعقه, میدان مغناطیسی اسرارآمیز اورانوس
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed