قوانین اکشن ری اکشن و سنتر لاین



آلن اندروز بیان کرده انواع مختلفی از خطوط وجود دارد که می‌توان از آنها برای خطوط مرکزی استفاده کرد. آنها عبارتند از:

1-خطوط از قله به حداقل قیمت

نمودار DJIA مثالي از خطوط مرکزی از قله به حداقل قیمت است که با خطوط کنش و واکنش مرتبط، همراه است. با توجه به این واقعیت ، نقاط کنشِ خطوط شیب‌دار نزولی، پیوت‌های حداقل قیمت قبلی هستند . پیوت‌ها نزدیک خطوط واکنش رخ می‌دهند.

2-خطوط از حداقل قیمت به قله

نمودار “Newmont Mining” نشان می‌دهد که خطوط مرکزی از حداقل قیمت به سمت قله با خطوط کنش و واکنش کشیده شده، به همین دلیل نقاط کنشِ خطوط مرکزی شیب‌دار صعودی نقاط کنش برای پیوت‌های حداکثر قیمت به کار رفته است.  هدف، یافتن پیوت‌های قیمت در جاهایی که نزول کرده است.

3-خطوط O-3

خطوط O-3 معمولا به دنبال حرکت سه موج هستند و سپس با خطوط کنش و واکنش کشیده می‌شوند.  این خطوط اغلب در «بازار چاپی» استفاده می‌شوند. خطوط واکنش O-3 در جایی که پترن یا الگوی اصلاحی بازار ظاهر می‌شود، شناخته شده است. در نمودار DJIA ، چندین پیوت کوچکتر در نزدیکی خط واکنش به وجود آمده، قبل از این که جهت روند برعکس شود.

تریدرها از خطوط واکنش استفاده می کنند تا بتوانند جایی که واکنش موقت به وجود خواهد آمد را ارزیابی کنند. علاوه براین وقتی قیمت‌ به سمت یک خط حرکت می‌کند و موقتا پولبک می‌کند  قبل از این که به جای قبلی خود برسند، تریدر مسلط به تحلیل تکنیکال یک نقطه مرجع را با توجه به گذشته بازار برای شکست جدید پیدا می کند. در موارد دیگر، قیمت‌ها از خط واکنش عبور کرده  و از آن به عنوان خط حمایت استفاده می‌کنند. این امر باعث می شود تا تریدر توانایی ارزیابی خطوط حمایتی در روند صعودی را داشته باشد. برای معامله‌گران روزانه این بینش بسیار مفید خواهد بود.

4-خطوط 0-4

چارت “NZD” نمونه‌ای عالی از خط 0-4 را نشان می‌دهد. خیلی عجیب نیست که قیمت از خط 0-4 عبور کند و دوباره به سمت آن برگردد و از آن به عنوان خط حمایت یا مقاومت در پیوت 2 در یک روند جدید استفاده کند.

5-خطوط 0-1

یکی از ویژگی‌های خطوط مرکزی 0-1 این است که از آنها برای بسته شدن قیمت و با رسم خطوط مرکزی استفاده می‌شوند. آنها برای تعیین موقعیت پیوت 2 استفاده می‌شوند.

همچنین از خطوط کنش برای خطوط 0-1 هنگام بسته شدن قیمت می‌توان استفاده کرد.

خطوط واکنش Ore

خطوط مرکزی قبلی را می‌توان به عنوان ایستا در نظر گرفت زیرا آنها از  مجموعه خطوط استاندارد استفاده می‌کنند. بازار “Ore” خط پویایی دارد که وابسته به الگوی بالاست. یک فرآیند چند مرحله‌ای وجود دارد که به دنبال رسم خط مرکزی Ore است.

تکنیک‌های Ore برای اولین بار در مارس سال 1974 توسط دکتر آلن هال اندروز نوشته شد. نمودار اصلی و دستورالعمل‌های اصلی Ore ، بخش جدایی‌ناپذیر از دوره تکمیلی اندروز است. خطوط واکنش Ore برای تعیین پایان اصلاح روند به کار می‌رود.

تکنیکالیست‌ها، زودتر، زمان پایان اصلاح روند را می‌دانند. به نظر می‌رسد که به زودی پس از ارسال خبرنامه در ماه مارس همراه با جزییات در مورد Ore بر روی چارت نیز پدیدار شود؛ اندروز متوجه شد که برای ادامه دادن با روند تا ثابت شدن روند، نیاز است حد روند مشخص شود. سپس او افزود از این روش فقط می‌توان برای مدیریت مالی ارزشمند سازمان‌های غیرانتفاعی استفاده کرد.

 با توجه به نکات اندروز، ما توزیع خط سیر تکامل یافته‌ی مطالب اصلی Ore را محدود کرده‌ایم.

بعد از آلن اندروز، تیم راجر بابسون، تکنیک‌های Ore را ارزیابی و اصلاح کرد. جزئیات این تکنیک‌ها در سمینارهای زنده‌ به طور مرتب توسط راجر بابسون ارائه می‌شود.

خطوط SB

از این خطوط برای تعیین پایان حرکت استفاده می شود و در دوره نرم افزار Babson پوشش داده شده است. خطوط واکنش آنها به واسطه قابلیت اطمینان بالا شناخته شده‌اند. راجر بابسون، در بیوگرافی خود اظهار داشت که کلید، یافتن خطوط مرکز قابل اعتماد است. دکتر اندروز به نویسنده (راجر بابسون) گفت که استفاده از قانون طلایی پیوت در یافتن خطوط مرکز قابل اعتماد، بسیار مهم است. خطوط SB با این قانون مطابقت دارند. راجر بابسون از طریق تحقیقات خود متوجه شد که قانون طلایی پیوت در جستجوی خطوط مرکزی قابل اعتماد، ضروری است و نتیجه تحقیقات مرتبط با خطوط مرکزی، متفاوت از خطوط مرکزی است که در اینجا ذکر گردید.


 هانیه عظیم زادگان

برچسب‌ها: Newmont Mining, اکشن ری اکشن و سنتر لاین, چنگال اندری, خط مولتی پیوت لاین, خطوط کنش و واکنش, روشهای معامله نیوتنی, متاتریدر, متد نیوتنی و اندروز
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed