ترس از ضرر و شکست


در زندگی شخصی و یا زندگی معامله گری هر معامله گر موفق شاهد موفقیت های بسیاری هستیم که این امر خود معلول تمرین، تلاش و پیگیری های مستمر اوست اما موضوعی که شاید در بسیاری از موارد به آن توجهی نمیشود و یا به آن پرداخته نمی شود شکست های آنان قبل از رسیدن به پیروزی و موفقیت است که خود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ترس از ضرر و شکست و یکی از موانع مهم در راه رسیدن به موفقیت به شمار می رود. هیچ موفقیتی بدون شکست بدست نخواهد آمد. مسیر رسیدن به موفقیت یک راه پر پیچ و خم است که همراه با شکست های زیادیست که در نهایت به موفقیت شما در این بازار کمک خواهد کرد.

حال اگر حس ترس از ضرر در ما باعث شود که به این فکر نکنیم شکست ها مانند سکوهای پرتاب عمل می کنند و راه را برای موفقیت های بیشتر هموار میکنند این ترس از ضرر می تواند بسیار ما را در ادامه مسیر اذیت کرده و در نهایت به هدف خود نرسیم.


ترس از ضرر

نگرش افراد موفق

افراد موفق شکست هایی را که در مسیر رسیدن به موفقیت متحمل می شوند، به چشم یک تجربه ارزنده می بینند وترس از ضرر ندارند و آن را مانند مرحله ای از زندگی میبینند که باید برای رسیدن به هدف پشت سر بگذارند پس برای رسیدن به قله های موفقیت قاعدتا سقوط هایی را باید متحمل شد.

مسیر موفقیت

گام برداشتن در مسیر موفقیت همان اندازه که می تواند با شکست ها و ضرر هایی همراه باشد ممکن است با موفقیت های کوچک یا بزرگ نیز همراه باشد از این رو به اتفاقاتی که در مسیر موفقیت برای شما رخ می دهد باید نگاه تحلیلی داشته باشید تا بهترین استفاده را از آن ببرید.

در حرفه ی معامله گری برای کنترل شکست ها و جلوگیری از شکست های سنگین در معاملات از استراتژی های مشخص و مفاهیمی نظیر حد ضرر و حد سود بهره می گیرند.

*برای رسیدن به منطقه قدرت باید از منطقه امن و راحت خود خارج شوید*

رمز موفقیت

داشتن دیدگاه مثبت نسبت به شکست ها موجب آن می شود تا از شکست ها و ضررها نترسید و یا حداقل ترس از ضرر نداشته باشید و با تمام توان و انگیزه در جهت رسیدن به موفقیت تلاش کنید و به تعبیری تنها عاملی که می تواند شما را در مسیر یاری کند انگیزه و تمرین مستمر است.

راه کارهای مقابله با ترس از ضرر

شناسایی ترس

فکر کنید و علت ترستان را جویا شوید.گاهی این ترس ناشی از آن است که شخص بدترین حالت ممکن را در نظر می گیرد اما باید این را بدانید که هیچ گاه بدترین تفکر شما در مورد یک موضوع یا یک معامله رخ نمی دهد مگر اینکه آن موضوع را بسیار در ذهن خود بزرگ کنید و یکی از نکاتی کلیدی مقابله با ترس از ضرر شناسایی ترس ها در وجودمان است.

به آرامی گام بردارید

یکی دیگر از عوامل ترس از شکست تمرکز بر سخت ترین حالات ممکن است.فرض کنید در حرفه ی معامله گری یک مبتدی هستید و هنوز توانایی کنترل ذهن و مدیریت سرمایه را ندارید، در این حالت اگر از همان اولین گام ها به معاملات بزرگ و سود های چند صد دلاری فکر کنید.

در این حالت با اولین شکست خود را از بین خواهید برد . کوه نوردی را تصور کنید که از گام های ابتدایی به قله فکر می کند، این ترس از سختی راه و سختی مسیر پیش رو موجب می شود احساس ناامیدی و ترس تمام وجود او را فرا بگیرد.اما با پیش روی آهسته گام به گام می توان به موفقیت نزدیک شد.

نسبت به ترس بی توجه باشید

تا حد امکان نسبت به ترس های خود فکر نکنید و خود را از آن ها دور کنید و تمام تلاش خود را به کار ببندید تا از فعالیتی که انجام میدهید لذت ببرید و از آن بیاموزید.

افزایش اعتماد بنفس

هرچقدر مهارت و توانیتان در یک کار بالا برود و بتوانید آن را مدیریت کنید به مراتب اعتماد به نفس شما بالاتر خواهد رفت، وبا افزایش اعتماد به نفس ترس از انجام آن امور کم و کمتر خواهد شد.

شکست بیشتر، موفقیت بیشتر

رابرت آلن می‌گوید:

«هیچ شکستی وجود ندارد، تنها بازخورد است». هر چه بیشتر شکست بخورید بیشتر موفق خواهید شد. از انتقاد سازنده استقبال کنید چراکه به شما این فرصت را می‌دهد تا آنچه می‌خواهید انجام بدهید را بهبود ببخشید.هرگز تصور نکنید همه‌چیز را می‌دانید یا هرگز شکست نخواهید خورد.

حتی موفق‌ترین افراد هم در روزهای مختلف شکست‌خورده‌اند. تفاوت بین یک فرد موفق و کسی که هنوز موفق نیست، در تحقق این نکته است که فرد موفق شکست را یک پله می‌داند نه پایان راه.

ذهنتان را آزاد کنید

بودا می‌گوید:

«ذهن همه‌چیز است. شما آن‌گونه خواهید شد که می‌اندیشید». ما می‌توانیم از اسارت افکارمان رها شویم اما چگونه؟ احساسات ما از افکارمان ناشی می‌شود.

اگر من فکر کنم که به‌اندازه کافی خوب نیستم، و به این باور برسم، احساس مرتبط با آن را تجربه خواهم کرد. به‌عبارت‌دیگر، من احساس می‌کنم که به‌اندازه کافی خوب نیستم. اما فقط به این دلیل که به آن اعتقاد دارید مجبور نیستید مطابق با آن عمل کنید.

این چگونه می‌تواند به غلبه شما بر ترس از شکست کمک کند؟ درواقع شما مجبور نیستید مطابق هر اندیشه‌ای که دارید عمل کنید. اگر افکارتان به شما می‌گوید که شکست خواهید خورد،‌ مجبور نیستید واکنش نشان دهید، می‌توانید آن را تماشا کرده و از کنارش عبور کنید. شما می‌توانید احساس ترس از شکست را تجربه کنید و آن را بپذیرید اما بدانید در عمل چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.


ترس از ضرر

علی احمدی

برچسب‌ها: ترس در مقابل موفقیت, موفقیت در تحلیل بازار بورس و ارز, نسبت ریسک به ریوارد
مطالب پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed