5 تفاوت بین سرمایه گزاری و معامله گری

سرمایه گذاری و معامله گری

سرمایه گذاری و معامله گری دو روش بسیار متفاوت برای سود در بازارهای مالی است. هدف سرمایه گذاری این است که به تدریج ثروت را طی یک دوره زمانی طولانی از طریق خرید و نگهداری مجموعه ای از سهام، سبد سهام، صندوق های سرمایه گذاری، اوراق قرضه و دیگر ابزارهای سرمایه گذاری، افزایش دهیم. سرمایه گذاران اغلب سود خود را از طریق ترکیب سازی یا سرمایه گذاری دوباره بوسیله هر گونه سود و خرید سهام اضافی افزایش می دهند. سرمایه گذاری ها اغلب برای یک دوره یا حتی چند دهه انجام می شود.

از سوی دیگر، معامله گری شامل خرید و فروش سهام، کالاها، جفت ارزها یا سایر ابزارها بصورت مکرر می باشد و هدف آن تولید بازدهی می باشد که از سرمایه گذاری (که شامل خرید و نگهداری می باشد)،بهتر باشد. در حالی که سرمایه گذاری ممکن است با بازده سالیانه 10 تا 15 درصد سرمایه باشند، معامله گران ممکن است در هر ماه به دنبال بازدهی 10٪ باشند. همانطور که در توضیحات بالا متوجه شدید سرمایه گذاری و معامله گری روش های بسیار متفاوتی برای ایجاد بازدهی یا تولید سود در بازار مالی است. اجازه دهید با مثالی تفاوت این دو روش را بیشتر مشخص کنیم:

تصور کنید امروز شما و دوستتان به مقدار مساوی بذر را از مزرعه خودچیده اید. اما شما در یک روز آنها را به شخص دیگری فروختید چون شما می تونستید درآمد کسب کنید اما دوست شما دانه ها را بذر کرد و چندین سال به آنها اجازه رشد داد تا بذرهای تازه بدهد و دوباره بذرهای جدید را کاشته و برای سال ها به این کار خود ادامه داد و در نهایت دانه های بیشتری به فروش رساند. با سرمایه گذاری روی دانه های خود، دوست شما سود کاملا متفاوتی از آنچه که شما با معامله دانه های خود بدست آورده اید را ساخته شده است.

این به سادگی تفاوت در سرمایه گذاری و معامله گری را نشان میدهد. برای یادگیری این موضوع در بازارهای مالی، اجازه دهید 5 تفاوت اصلی بین سرمایه گذاری و معامله گری را یاد بگیریم.

تفاوت های میان سرمایه گذاری و معامله گری

دوره زمانی (period)

اولین تفاوت میان سرمایه گذاری و معامله گری این است که، معامله گری یک روش برای نگهداری سهام برای مدت کوتاهی است. این می تواند برای یک هفته یا بیشتر یک روز باشد! معامله گر سهام را تا کوتاه مدت با کارایی بالا حفظ می کند، در حالی که سرمایه گذاری یک رویکرد است که با اصل خرید و نگهداری کار می کند. سرمایه گذاران پول خود را برای چندین سال، دهه یا حتی دوره طولانیتر سرمایه گذاری می کنند. نوسانات بازاردر کوتاه مدت در رویکرد سرمایه گذاری طولانی مدت ناچیز است.

رشد سرمایه

تفاوت بعدی میان سرمایه گذاری و معامله گری این است کهمعامله گران به حرکت قیمت سهام در بازار نگاه می کنند. اگر قیمت بالاتر برود، معامله گران ممکن است سهام را فروخته باشند. به زبان ساده تر، معامله گری مهارت زمان بندی بازار است در حالی که سرمایه گذاری هنر ایجاد ثروت با ترکیب سود و سود سهام و خرید آن سهم درطول سال ها و نگه داشتن سهام با کیفیت در بازار است.

ریسک

بی تردید، هم در معامله گری و هم در سرمایه گذاری شما بر روی سرمایه خود ریسک می کنند. با این حال، معاملات به طور مساوی شامل ریسک بالاتری و بازده بالقوه بالاتری می شود زیرا ممکن است در کوتاه مدت قیمت بالا یا پایین باشد. از آنجایی که سرمایه گذاری یک هنر است، توسعه دادن آن نیاز به زمان دارد.

در مقایسه با معامله گری، سرمایه گذاری ریسک نسبتا پایین و بازدهی پایین تر در کوتاه مدت است، اما اگر در مدت زمان طولانی نگهداری شود، بازدهی بالاتری را بوجود می آورد. نوسان های روزانه بازار برای مدت زمان طولانی بر روی سهامهای با کیفیت تاثیر نمی گذارد. بنابراین تفاوت بعدی میان سرمایه گذاری و معامله گری ریسک به نسبت کمتر سرمایه گذاری است.

هنر و مهارت

 تفاوت بعدی میان سرمایه گذاری و معامله گری این است،معامله گران اشخاص ماهری هستند که تحلیل تکنیکال را بطور حرفه ای میشناسند و زمان بازار و روند بازار را یاد می گیرند تا سود بیشتری را در زمان تعیین شده به دست آورند.

اینها بیشتر مربوط به روانشناسی بازار است. از طرف دیگر، سرمایه گذاران، سهام هایی را که می خواهند در آنها سرمایه گذاری کنند تجزیه و تحلیل کنند. سرمایه گذاری همچنین شامل یادگیری اصول کسب و کار (تحلیل فاندامنتال) و تعهد برای سرمایه گذاری درازمدت است. اینها همه مربوط به فلسفه ای است که کسب و کار را به پیش می برد.

5-افرادی که انجام میدهند…

آخرین تفاوتی که در این مقاله میان سرمایه گذاری و معامله گری این است، که معامله گران معمولا پول خود را در یک دوره زمانی کوتاه روی یک سهم میگذارند. آنها به سرعت خرید و فروش (معامله) می کنند تا سود بیشتری را در بازار به دست آورند.

ازدست دادن زمان مناسب ممکن است منجر به ضرر کردن شود. آنها به عملکرد فعلی شرکت ها نگاه می کنند تا در کوتاه مدت قیمت بالاتر و سود خود را در دوره کوتاه تری افزایش دهند.

سرمایه گذاران خود را از این روند دور نگه می دارند و در ارزش گذاری سرمایه گذاری می کنند. آنها برای مدت طولانی سرمایه گذاری می کنند و چشم انداز سهام خود را حفظ می کنند. آنها صبورانه صبر می کنند تا سهام به پتانسیل خود برسد.


 در نهایت کسانی که اهداف مالی خود را به دست می آورند موفق هستند!در بازگشت به داستان اولمون، شما تصمیم می گیرید که آیا دانه های خود را با قیمت بالاتری بفروشید و در کوتاه مدت سود به دست بیاوردید یا هدف شما نگهداشتن و افزایش دانه های برای فروش در تعداد بسیار بالاتر در بلند مدت است.

در پایان هم یک ویدئو برای درک بهتر تفاوت میان سرمایه گذاری و معامله گری قرار میگیرد.



سعید نیک اختر

مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed