وضعیت کلی جفت ارز پوند/دلار در هفته اول نوامبر


ـ جفت ارز پوند/دلار از وقتی در انگلستان صحبت از دوری کردن از Brexit پیش آمد ، شروع به رشد کرد.

   ـ نمودار روزانه اوایل نوامبر نشانگر افزایش سود پوند است.

ـ FX Poll نشان می دهد که کارشناسان در کوتاه مدت و میان مدت دید صعودی در پوند دارندهستند اما در دراز مدت نزولی.

درام سیاسی این هفته با اعلامیه ای از لیبرال دموکرات ها و حزب ملی اسکاتلند (SNP) آغاز شد. هر دو حزب طرفدار باقی مانده به این نتیجه رسیدند که رفراندوم دوم در مورد Brexit در پارلمان فعلی غیرقابل تحقق خواهد بود و خواستار انتخابات شد.

بوریس جانسون می خواهد انتخابات را برای شکست بن بست برگزار کند و قول داده كه در صورت پیروزی ، توافق خود را در مجلس عوام تصویب كند. در حالی که نسخه وی از Brexit سخت است – اما این امر اطمینان را فراهم میکند . علاوه بر این ، سرمایه گذاران نسبت به سیاستهای سخت اقتصادی کوربین حساسیت دارند.

از طرفی در جلسه این هفته فدرال رزرو بعد از اینکه مطابق انتظارات پس از کاهش نرخ بهره جروم پاول ابتدا گفت که احتمالا این آخرین کاهش نرخ بهره امسال بود و باعث شد که در ابتدا دلار در این جفت ارز پیش برود اما بعد از این از عملیات ریپو گفته شد و اینکه فقط یک افزایش تورم پایدار باعث خواهد شد که دوباره نرخ بهره را افزایش بدهد . این سخنان باعث قویتر شدن پوند در جفت ارز پوند/دلار شد.

داده های اقتصادی ایالات متحده این هفته هم ترکیبی از گزارشات خوب و بد بود . این ماه تولید ناخالص داخلی سالانه در کوارترسوم 1.9 درصد که از انتظارات بهتر بود. در گزارش NFP هم ما شاهد بودیم که عدد 128000 اعلام شد که از عدد 95000 پیش بینی بهتر بود.

در بحث جنگ تجاری هم دونالد ترامپ گفت که مذاکرات “از پیش تعیین شده” است و مقامات چینی نیز در افکار عمومی ابراز خوش بینی کرده اند.

ارز پوند این هفته تحت تاثیر دو اتفاق است:

ـ انتخابات

ـ جلسه بانک مرکزی برینتانیا (BOE Meeting)

بانک انگلیس قرار است در تصمیم پیش فرض مارک کارنی به عنوان رییس  ، نرخ بهره را بدون تغییر بگذارد. داده های  اقتصادی اخیر زیاد در راستای هم نیستند . در داده های اخیر ما با کاهش تورم روبرو هستیم، اما یک بازار کار خوش بین ، داریم.

این بانک پیش بینی های جدیدی را در گزارش تورم فصلی (QIR) خود منتشر می کند و کارنی یافته ها و ارزیابیهای  بانک انگلستان را در کنفرانس مطبوعاتی که بعد از جلسه برگزار میشود را توضیح می دهد. او به احتمال زیاد در آخرین مطبوعات خود از حدس زدن درباره Brexit جلوگیری خواهد کرد. با این وجود ، آمار و ارقام جدید درباره اقتصاد جهانی و تأثیر آن بر انگلیس ممکن است بر پوند تأثیر بگذارد.

رویداد های این هفته برای دلار آمریکا

ـ در این هفته احتمال توافق آمریکا با چین و پایان جنگ تجاری چین و آمریکا را ممکن است شاهد باشیم

ـتقویم اقتصادی با تولید آغاز می شود -بخش ضعیف تر اقتصاد ایالات متحده. شاخص اصلی این هفته، شاخص اقتصادی مدیران خرید بخش غیر تولیدی ism روز سه شنبه است. بخش خدمات هرچند با سرعتی آهسته در حال رشد است. روند آینده نگرانه تأثیر قابل توجهی در بازارها دارد.

ـ یکی دیگر از شاخص های اقتصادی اصلی شاخص مقدماتی مصرف کننده اولیه از دانشگاه میشیگان برای ماه نوامبر است. در حالی که این رقم از بالاترین حد نزدیک به 100 پایین تر است اما اطمینان از پیشرفت برای ادامه و پیشبرد اقتصاد پیش بینی شده است.


 سعید نیک اختر

برچسب‌ها: Brexit, FX Poll, بوریس جانسون, جفت ارز پوند دلار, جلسه بانک مرکزی برینتانیا (BOE Meeting), دانشگاه میشیگان, دونالد ترامپ, گزارش NFP, گزارش تورم فصلی (QIR), لیبرال دموکرات ها و حزب ملی اسکاتلند
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed