میانگین های متحرک و روش معامله کردن با آنها


در دنیای تحلیل تکنیکال ، اصطلاحات ، اندیکاتورها ، اسیلاتورها و متدولوژی های مختلفی وجود دارد که هر کدام مهارت خاصی را برای کار کردن میطلبد. در اینجا، ما می خواهیم با معرفی برخی از اندیکاتورهای تکنیکالی ساده شروع کنیم.این به اندیکاتور به عنوان شاخص ترین اندیکاتو در میان سرمایه گذاران به منظور تعیین روند سهام خاص مورد استفاده قرار می گیرد. میانگین متحرک یک اندیکاتور ساده است که میانگین داده های قیمت را برای یک دوره خاص در نظر میگیرد . این اندیکاتور یک نشانگر جهت روند بازار است.اینفوگرافی زیر برای آشنایی بیشتر با میانگین های متحرک می باشد.

انواع میانگین متحرک عبارتند از:

میانگین های ساده ، توانی،هموارشده (Smoothed MA) و میانگین متحرک وزن داده شده(Linear Weighted)

روش های معامله با میانگین های متحرک

روش های مختلف زیادی برای استفاده از میانگین متحرک وجود دارد که ما به دو روش اشاره خواهیم کرد

1- روش شکست میانگین متحرک

در این روش باید یک میانگین متحرک بر روی چارت نصب کنید.

 

وقتی قیمت از میانگین متحرک از پایین به سمت بالا عبور کرد و یک کندل بالای میانگین متحرک باز شود ما میتوانیم یک پوزیشن خرید باز کنیم و وقتی نمودار قیمت میانگین متحرک را از بالا به پایین قطع کرده و یک کندل زیر این میانگین متحرک باز شود میتوانیم یک پوزیشن فروش باز کنیم.

2- کراس میانگین های متحرک (سه میانگین متحرک)

در این روش گرفتن سیگنال شما اولین سیگنال را دو MA کوچکتر (قرمز و آبی) یکدیگر را قطع میکنند و وقتی هردوی آنها میانگین بزرگتر (نارنجی ) را قطع می کند در حقیقت سیگنال شما تاییدیه را دریافت میکند.


 سعید نیک اختر

برچسب‌ها: Linear Weighted, Smoothed MA, اسلایتور, اندیکاتور های کاربردی تحلیل بازار بورس و ارز, تحلیل تکنیکال بازار بورس و ارز, معامله با میانگین های متحرک
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed