نرم افزار متاتریدر ، یک نرم افزار کاربردی و محبوب برای انجام معاملات و آنالیز تکنیکالی بازارهای مالی می باشد . این نرم افزار و پلتفرم آن برای انجام تحلیل تکنیکال، معاملات الگوریتمی و انجام معاملات مورد استفاده وسیع معامله گران می باشد. این نرم افزار توسط MetaQuotes Software, MultiBank Group نوشته شده است و سالیان بسیاری است که توسط معامله گران مورد استفاده قرار میگیرد.

نصب و راه اندازی نرم افزار متاتریدر 4

برای نصب و راه اندازی این نرم افزار میتوانید پلتفرم آن را از سایت متاتریدر (mql) یا پلتفرم معاملاتی مربوطه را از سایت بروکر خود دریافت کنید. این نرم افزار را از این لینک در سایت ما هم می توانید دانلود کنید.

اگر دقت کرده باشید، هر بروکر نسخه‌ی انحصاری خودش را به تریدرها ارائه می‌دهد. اما تفاوت این نسخه‌ها با یکدیگر چیست؟ تمامی بروکرها، نسخه‌های متاتریدر 4 یا متاتریدر 5 (یا هر دو) را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند و اگرچه همه‌ی بروکرها از محصول شرکت متاکوتس استفاده می‌کنند، اما دارایی‌های قابل معامله، سرعت اجرا شدن معاملات و همچنین ابزارها (اندیکاتور) نیز متفاوت است.

در حقیقت، بروکرها این پلتفرم معاملاتی را از شرکت متاکوتس خریداری کرده و یا اجاره کرده، اما سرورهای اختصاصی دارند. به همین جهت نیز سرعت انجام معاملات در بروکرهای مختلف (حتی برروی یک دارایی مشابه و در پلتفرم مشابه)، ممکن است متفاوت باشد.از آنجاییکه بروکرها باید برای استفاده از MetaTrader مبلغی را پرداخت کنند (خرید یا اجاره)، ممکن است با توجه به نیاز تریدرهای خود، بعضی از دارایی‌ها و ابزارها را کم و زیاد کرده تا به قیمت مطلوب خود برسند.

به همین جهت نیز در بعضی پلتفرم‌ها، امکانات ارائه شده بسیار بیشتر از سایرین است. برای مثال، در نرم افزار MT4 بروکر آلپاری، نمودار شاخص دلار آمریکا (یا همان ایندکس دلار) ارائه شده، اما سایر بروکرها آن را از لیست خود حذف کرده‌اند.

در زیر لینک دریافت متاتریدر 4 برای پلتفرم معاملاتی بروکر آلپاری برای استفاده شما قرار داده شده است.

پس از نصب نرم افزار که شامل یک سری مراحل ساده است از شما مطابق تصویر زیر خواسته میشود که یا وارد حساب کاربری خود شوید (که در بروکر خود می سازید) ، یا یک حساب دمو جدید بسازید. شما با توجه به کاری که میخواهید انجام دهید سرور مورد نظر را انتخاب می کنید. انواع حساب ها در مقاله چطور در بازار فارکس کار خود را شروع کنیم توضیح داده شده است.

متاتریدر

ما در تصویر بالا سروری را انتخاب کرده و به مرحله بعد در عکس زیر میرویم

متاتریدر

و سپس با توجه به اینکه حسابی در بروکر داریم یا خیر میتوانید به اتصال به حساب یا افتتاح حساب دمو اقدام کنید.

بعد از ساخت اکانت وارد محیط متاتریدر می شوید .

محیط نرم افزار

این نرم افزار محیطی شامل نوار ابزارهای بالایی، تولبار هایی که برای سادگی استفاده از نرم افزار تعبیه شده اند، و قسمت هایی مثل مارکت واچ ، نویگیتور ، ترمینال دارد. در تصویر زیر این چند بخش کلی را مشاهده میکنید.

در ویدیو قسمت های مختلف شرح داده شده اما اینجا هم بطور مختصر این قسمت ها را توضیح میدهیم.

نمودار یا Chart

در این بخش داده های مورد نیاز برای تحلیل نکنیکال به شما نشان داده می شود . شما می توانید این داده ها را به صورت خطی، نمودار میله ای و نمودار کندل استیک مشاهده کنید. در قسمت های Chart، window میتوانید این بخش را برای خود شخصی سازی کنید.

مارکت واچ market watch

در این بخش اطلاعاتی مانند اسپرد لحظه ای هر نمودار، قیمت عرضه و تقاضای هر نمودار، و اطلاعات مربوط به نماد ها را مشاهده کنید. همچنین در این قسمت می توانید نماد مورد نظر خود را که از بخش symble ها با کلید crtl+u آورده اید بصورت نموداری مشاهده کنید.

بخش navigator

در این بخش شما میتوانید حساب های متصل به متاتریدرتان، اندیکاتورهای موجود در پوشه نرم افزارتان و… را بصورت مستقیم به روی چارت بیاورید.

بخش ترمینال

در این بخش نرم افزار متاتریدر، شما میتوانید به اطلاعات مروبط به معاملات، بالانس حساب، اکانت هیستوری، سیگنال ها ، اخبار مهمی که بروکرتان برایتان قرار داده ، قسمت کد بیس (code base) که در آن اندیکاتورهایی مختلف این نرم افزار که توسط افراد مختلف در سایت mql قرار گرفته است را مشاهده کنید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

کار با متاتریدر در گوشی

نرم افزار متاتریدر برای گوشی ( هم برای اندروید هم IOS) نرم افزار اختصاصی دارد که شما می توانید از google play store یا app store دانلود کنید اما استفاده از این نرم افزار در گوشی بنظر من خوب نیست. چون در این نرم افزار برای تحلیل کار سختی دارید و برای معامله هم چون این نرم افزار در گوشی همیشه در اختیار شما قرار دارد می تواند شما را به معامله معتاد کند و دچار اورترید شوید و سرمایه خود را خیلی زود از دست بدهید.!!

البته دریافت نرم افزار متاتریدر برای کاربران ایرانی IOS با مشکلاتی مواجه است و نمی توانید بدون استفاده از یک سری ترفند آن را نصب کنید.

ویدیو آموزش نرم افزار متاتریدر


در این ویدیو آموزشی ،قسمت های مختلف نرم افزار معاملاتی متاتریدر با زبانی ساده توضیح داده شده است.
بدون شک محبوبترین پلتفرم معاملاتی در جهان متاتریدر 4 میباشد و یادگیری قسمت های مختلف این نرم افزار لازمه موفقیت در بازار های مالی میباشد.


 سعید نیک اختر

برچسب‌ها: پلتفرم اتریوم, متاتریدر, معامله گری با خط میانی
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed