در هفته‌های گذشته دلار به‌واسطه اینکه به انتهای چرخه افزایش‌های نرخ بهره رسیده است در حالت ضعیف است

به نظر می‌رسد بازار به این نتیجه رسیده است که دیگر افزایش بیش از این در نرخ بهره با توجه به اینکه تورم در انتهای سیکل خود قرار دارد بیش از این مقدار نخواهد بود و با گذشت زمان و کاهش تورم احتمالاً فدرال رزرو در سیاست‌های پولی خود تجدیدنظر و نرخ بهره را از اواسط یا اواخر سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد داد.

البته به نظر می‌رسد بازار کمی زودتر از اعضای فدرال به نتیجه رسیده که تورم در سال‌های پایانی است چون در سخنان بیشتر اعضای بانک مرکزی آمریکا و آقای پاول به این نکته توجه شده است که باید داده‌ها نشان دهند که تورم کاهش‌یافته و فدرال رزرو بدون توجه به رکود احتمالی به سیاست‌های پولی خود تا کاهش حتمی تورم ادامه خواهد داد.

“من به دنبال شواهد قانع کننده ای هستم که نشان دهد تورم به اوج خود رسیده و همچنین به دنبال شاخص های ثابت تر مبنی بر کاهش تورم هستم
خانم بومن از اعضای فدرال رزرو”

در ادامه این هفته داده های تورمی آمریکا را داریم که به بررسی احتمالات در مورد داده های تورمی امریکا توسط موسسه JP Morgan می پردازیم:

این موسسه میگوید داده های CPI ایالات متحده در روز پنج‌شنبه با احتمال 20% پایین‌تر از انتظارات منتشر می شود و شاخص سهامی S&P500 به میزان 3 الی 3.5% بالاتر خواهد رفت.

تحلیل آنها نشان می دهد که قیمت گذاری مجدد انتظارات برای توقف چرخه انقباض در نشست ماه مارس فدرال رزرو تنها در صورتی محتمل به نظر می رسد که CPI زیر 4.5٪ تا 5٪ باشد.

این موسسه میگوید داده های CPI ایالات متحده در روز پنج‌شنبه با احتمال 65% بین ارقام 6.6% و 6.4% منتشر خواهد شد، کخه در این صورت، شاخص سهامی S&P500 به میزان 1.5 الی 2 درصد بالاتر خواهد رفت.

اما اگر CPI بالاتر از 6.6 باشد (که برای آن احتمال 15 درصدی را در نظر گرفته اند): انتظار می رود که افزایش بازده اوراق قرضه در طول منحنی، به دارایی های ریسک پذیر ضربه بزند.

مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed