10 آمار جالب درباره اصلاحات بازار سهام


اصلاحها در بازار سهام بخشی از نظم طبیعی بازار است.

بازارها به طور غیرقابل پیش بینی حرکت می کنند؛ چرا که میلیون ها نفرآنها را تحت تاثیر قرار میدهند. در حالی که در طول عمر می تواند عقل را در جمعیت ایجاد کند، در کوتاه مدت، بازارها مبتنی بر احساسات در تلاش برای رسیدن به سرعتی سریع، و اخبار روزافزونی با تاثیر اقتصادی واقعی اند.

سرمایه گذاران حرفه ای به جای ترس از اصلاح ها می دانند که چگونه با ریتم بازارهماهنگ شوند وپول از آن در بیاورند. بیشتر از همه، آنها می دانند که اصلاح ها و بازار نزولی گاه به گاه هیچ دلیلی برای جلوگیری از سرمایه گذاری در سهام نیست.

استمرار در حاشیه بدتر از زمان بندی بد بدتر است!!

ترس از ضرر کردن شما در بازار سهام بسیار گران تر از خطر زیان یا زمان بندی ورود بد است. مطالعات چارلز شواب تحلیل کرد که چگونه سرمایه گذاران S & P 500 اگر 2000 دلاریک بار در سال در هر روز( در بهترین روز سال یا بدترین روز یا اولین روز سال) سرمایه گذاری کنند، انجام دادند.

به عبارت دیگر، اگر شما خوش شانس ترین سرمایه گذار سهامدارترین -یا بدشانس ترین آن!!-بودید، چگونه سهام خود را در مقایسه با کسی که دربازار سهام هیچ سرمایه ای نداشتید، مقایسه کنید؟ در طول دوره متوسط 20 ساله، فردی که هر سال 2000 دلار در روز اول سرمایه گذاری می کند با 167،422 دلارسرمایه به کار خود پایان میدهد. سرمایه گذارانی که به طور کامل بازار را با قیمت پایین ترین قیمت هر ساله به بازار عرضه می کنند، به طور متوسط فقط 180.150 دلار قیمت دارند. و کسی که با شانس وحشتناکی که هر ساله در بدترین روزها خریداری شد، بعد از 20 سال با میانگین 146،743 دلار به پایان رسید.

اما کسی که ازسرمایه گذاری در سهام می ترسد و میخواهد که در حاشیه نشسته و پول را در صورت حساب های خزانه داری قرار دهد، به طور متوسط با 65.715 دلار به کار خود پایان داد. این موضوع اهمیت سرمایه گذاری را برای اشخاص و ریسک های آن در دراز مدت به شما نشان میدهد

10 فاکتور درباره اصلاحات بازار بورس برای رفع مشکلات شما

اگر مطالعه فوق به اندازه کافی برای کاهش ترس شما موثر نبود، این 10 واقعیت را در مورد اصلاح ها در بازار سهام بررسی کنید . این واقعیات به شما کمک کند تا به راحتی در شب بخوابید، حتی اگر بقیه جهان در ترس باشند.

1. اصلاحات اغلب اتفاق می افتد، سپس می روند!

بازار فرو می ریزد، و پس از آن بازار به حالت قبل بر میگردد. این بار افزایش بیشتری می یابد، و سپس دوباره میریزد و بعد دوباره شروع به افزایش میکند. در بازار سهام ایالات متحده هرگز اصلاح که وجود ندارد که بعد از آن بازار دوباره ترمیم نشده باشد.

2-بیشتر اصلاح های بازار کمتر از 4 ماه طول میکشند

از 36 اصلاح S & P 500، بیست و دوتای آنها چهار ماه یا کمتر ادامه داشتند. اصلاح ها بطور میانگین 196 روز ادامه داشت. اما به طور متوسط چند بازار خرس عجیب و غریب هم وجود دارد که مدتها طول می کشد. جالب توجه است که میانگین طول اصلاحی در طول زمان کوتاه می شود. بین سال های 1950 و 1984 11 مورد از 22 اصلاح (50٪) بیشتر از 104 روز طول کشید. کوتاهترین آنها 162 روز بود. از سال 1984 تنها سه مورد از 14 اصلاحی (21٪) بیش از 104 روز طول کشید – و دو تای آن حباب دات کام و رکود بزرگ بود. این بدان معنی است که چهار مورد از پنج اصلاح در طول 35 سال گذشته کمتر از 3.5 ماه بوده است. این چیزی است که به سختی مورد انتقاد قرار گرفته است.

3-اصلاح ها ممکن است که رایج باشند اما بازار های خرسی کمیابند.

از سال 1987، تنها دو بازار خرس وجود دارد: حباب دات کام و رکود بزرگ. آنها نیز تنها دو اصلاحیه هستند که بیشتر از 10 ماه طول کشید. این بدان معنی است که فقط حدود 15 درصد از اصلاحات در بازار بورس در آن دوره به بازارهای خرس کامل تبدیل شد. حتی با بازگشت به سال 1950، تنها یک چهارم اصلاح ها به بازار خرس تبدیل شدند.بازار خرس اتفاق می افتد، اما آنها بسیار کمتر از تصحیح بازار سهام رایج هستند.

4-در خلال بازار های رنج شناوری افزایش می یابد.

نوسانات ناگهانی در خلال اصلاح رشد میکند. یکی از دلایل این است افزایش حجم در طول اصلاحات است. همانطور که بسیاری از سرمایه گذاران وحشت زده می شوند وبعضی دیگر فرصت را می بینند. معامله گران روزانه، که در نوسان هستند، سرعت خود را نیز افزایش می دهند. اما نوسانات اضافی به تنهایی به دلیل حجم بالاتر نیست. نه تنها سهام بیشتر دست به دست می شود، بلکه میزان حرکت در هر معامله نیز افزایش می یابد.

برت استینبرگر، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری که متخصص در مربیگری مدیران صندوق های هدج می باشد، یک مثال را در مورد فوربز به نمایش گذاشت که نشان می دهد حجم به میزان 2.5 برابر در یک ریزش سال 2018 بیشتر شده است.علاوه بر ان میزان حرکت هم در خلال اصلاح ها دوبرابرشده که نتیجتا باعث میشود که نوسانات 5 برابر شود. این برای سرمایه گذاران چه معنی میدهد؟ اول، بدان معنی است که اصلاحات زمان بدی برای خرید در حاشیه است. در این حالت ممکن است شما به علت مارجین کال ضرر کنید.

5- تصمیمات عاطفی منجر به سود ضعیف می شود

مطالعه پس از مطالعه نشان داده است که سرمایه گذاران نگران و احساساتی، که احساسی به خرید و فروش اقدام میکنند نسبت به کسانی که به خرید و نگهداری درازمدت دست میزنند، در بازار سود کمتری میکنند. اصلاح ها در بازار اتفاق می افتند و میروند اما این بدان معنی نیست که شما باید بترسید و سهام خود را بدون دلیل منطقی بفروشید. انجام این کار مساوی با ضرر در بازار است.

6-سود سهام میتواند همچون تغییر فصل در موقع طوفان باشد!!

یک دلیل برای کاهش نوسانات این است که شرکت هایی که سود سهام را پرداخت می کنند، بیشتر تمایل به ثبات داشته و شرکت های پایداری هستند. اما تقسیم سود نیز برای قیمت سهام کف می شود؛ اگر قیمت کاهش یابد، بازدهی افزایش می یابد، و سهام به طور فزاینده ای برای سرمایه گذاران درآمدی جذاب می شود.

7- اصلاحات در سومین سال ریاست جمهوری کمتر احتمال دارد!

اقتصاددانان بر نظریه بازده سهام در” چرخه ریاست جمهوری” بحث می کنند، اما اعداد متقاعد کننده هستند. موسسه تحقیقاتی Yardeni یک مطالعه انجام داد که نشان می دهد که از سال 1928، میانگین S & P 500 در هر ساله دوره ریاست جمهوری به طور متوسط بازدهی می شود:

  • سال اول:5.2%
  • سال دوم:4.8%
  • سال سوم:12.8%
  • سال چهارم:5.7%

طرفداران نظریه چرخه ریاست جمهوری توضیح می دهند که سرمایه گذاران به دنبال کاهش اثرات جو وحشت زده در انتخابات میان دوره ای هستند، زیرا آنها از هر نوع عدم اطمینان راضی نیستند. پس از انتخابات میان دوره ای، سرمایه گذارانی که در حاشیه قرار دارند، پول خود را به بازار بازگردانده اند، زیرا در حال حاضر در دو سال از ثبات سیاسی نسبی قبل از انتخابات آینده قراردارند.

8-اصلاح های بازار به سرعت بازیابی میشوند اما بازار های خرسی و نزولی نه

به یاد داشته باشید، اصلاح میانگین به مدت چهار ماه طول می کشد تا به کف برسد، و پس از آن بر میگردد و بهبود می یابد. اما این مورد در مورد بازار های خرسی(بازار نزولی) صدق نمیکند.

9- هیچ کس نمیتواند پیشبینی کند که اصلاحاتی رخ دهد

اصلاحات هر ساله به طور متوسط 1.9 سال اتفاق می افتد، اما زمان دقیق آن می تواند از چند ماه تا چند سال فرق کند. و علیرغم آنچه که متخصصان معتقدند، هیچ کس “کد” رانشکسته و یا “شاخص تکنیکالی نهایی را پیدا نکرده” است که قابلیت پیش بینی اصلاحات را داشته باشد. هنگامی که شما یک گزارش خبری را در مورد برخی از تحلیلگران که پیش بینی کرده اند که اصلاح بعدی نزدیک است، توجه داشته باشید که احتمالا اخیرا خوش شانس بوده اند. در هر لحظه، تحلیلگران زیادی پیش بینی کننده اصلاح بعدی هستند. فقط به این دلیل که آنها به این را درست پیش بینی میکنند، به این معنی نیست که فرمول جادویی را فهمیده اند.درواقع هیچ کس این فورمول را نفهمیده است.

10- وقتی طوفان سهام تمام میشود طلوع افتاب روشن تر از حد معمول است!

در سال پس از کمترین قیمت بازار در ماه مارس سال 2009، S & P 500 با 69 درصد افزایش رشد یافت. این یک خلاف قاعده نیست. پس از سه بازار خرس قبلی، شاخص در سال بعد به طور متوسط 32 درصد رشد داشته است. بهترین بازدهی ها اغلب در ماه اول یا دوم رخ می دهد پس از آنکه بازار در پایین بازار قرار دارد. پس از فروپاشی حباب dot-com، رشد اولین ماه بهبودی 15٪ بود. اولین ماه پس از آنکه S & P 500 در سال 2009 به پایین ترین سطح خود رسید، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.


 سعید نیک اختر

برچسب‌ها: اصلاحات بازار سهام, بازار های خرسی, بازار های رنج شناوری, تحلیل بنیادی بازار بورس و ارز, مدیریت سرمایه
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed