ایجاد تغییر اساسی در کارکرد مغز برای بهبود معاملات

تصور کنید که آیا می توانید یک قطعه کد نرم افزاری را در مغز خود بارگذاری کنید که به شما امکان می دهد همواره مانند برخی از بهترین معامله گران، معامله کنید ؟متأسفانه ما توانایی بارگذاری نرم افزار و ارتقا فوری مغز خود را نداریم ، اما در اینجا یک درس بسیار مهم وجود دارد که اگر می خواهید به عنوان یک معامله گر درآمد کسب کنید باید چگونه فکر کنید و چگونه رفتار کنید.

آنچه بهترین معامله گران جهان چه به طور غریزی و چه با آزمایش و خطا (تجربه) می دانند این است که مغز شما می تواند شما را فریب دهد ، در واقع آنقدر خوب ، که حتی از وقوع آن آگاهی نخواهید داشت.

اساساً ، آنچه شما باید انجام دهید چرا که شما نمی توانید به یک ربات تبدیل شوید ، این است که به خودتان آموزش دهید تا از توانایی های تفکر پیشرفته تر و بسیار تکامل یافته خود استفاده کنید تا فرآیندهای اولیه مغز تسخیر نشود و معاملات شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

اول ، شما باید این دو سیستم مغزی را درک کنید:

مغز ما از قطعات مختلفی تشکیل شده است که اهداف مختلفی را دنبال می کنند. برخی از قطعات نیازهای اولیه ما را تأمین می کنند ، مانند اینکه ما بگوییم که به غذا ، عشق و سایر فعالیت های سودمند نیاز داریم. اینها قدیمی ترین تکه های مغز ما هستند ، و همچنین مواردی هستند که در اکثر تصمیمات اولین ترک را می خورند ، که همیشه برای اهداف تجاری خوب نیست. بیشتر معامله گران حتی اگر از آنچه اتفاق می افتد بی اطلاع باشند ، اجازه می دهند این قطعات قدیمی مغز نمایش را اجرا کنند.

به عنوان مثال ، آیا تا به حال این احساس را داشته اید که به یک نمودار نگاه کنید که در یک جهت واقعاً شارپ و تند در جریان است و قلب شما شروع به تپیدن سریعتر می کند زیرا می خواهید در آن جهت وارد معامله شوید؟ این نمونه ای از مناطق اولیه مغز شما است که شما را اشغال می کند.

مغز ما اساساً دو هدف دارد. موارد ابتدایی مانند جنگ یا پرواز ، پاداشها / اصرارها و موارد جدیدتر مانند برنامه ریزی ، ریاضیات ، تفکر ، و غیره. به عنوان معامله گر ، بسیار مهم است که ما یاد بگیریم چگونه از هر دو عملکرد مغز برای دستیابی به نتایج مطلوب استفاده کنیم.

انعکاس مغز

بیان عبارت جیسون زویگ در کتاب خود ، پول شما و مغز شما – چگونه علم جدید اقتصاد عصبی می تواند به شما در ثروتمند شدن کمک کند: سیستم بازتابنده مغز قطعات قدیمی مغز هستند که در بالا به آنها اشاره کردم. سیستم انعکاسی آنقدر سریع کار می کند که شما اغلب قبل از اینکه قسمت آگاه مغز شما متوجه شود که چیزی برای پاسخ دادن وجود دارد ، پاسخ خود را تمام می کنید!

به عنوان مثال می توان از انحراف برای جلوگیری از خطری در بزرگراه استفاده کرد ، حتی قبل از اینکه بتوانید تشخیص دهید که چیست. سیستم انعکاسی ابتدا در تصمیم گیری و تصمیم گیری بیشتر دچار مشکل می شود ، که همانطور که در بالا گفتم ، برای معامله گر معمولاً این چیزی است که منجر به فاجعه می شود.

بنابراین ، سیستم انعکاسی همه چیز در مورد احساسات و شهود است. در واقع ، یکی از کلیدهای موفقیت در معامله گری ، یادگیری نحوه و زمان استفاده از شهود تجاری بازتابنده است ، و چه زمانی این کار را نمی کند.

مغز بازتابنده

سیستم های انعکاسی مغز مانند وزنه تعادل سیستم انعکاسی هستند. این عملکرد تا حد زیادی در قشر پیشانی قرار دارد. که پشت پیشانی شما قرار دارد و پیشرفته ترین و جدیدترین بخش تکامل یافته مغز شماست.

در اینجا ، سلول های عصبی که به طور پیچیده ای با بقیه مغز در ارتباط هستند ، از اطلاعات اندک نتیجه گیری می کنند ، تجربیات گذشته شما را در دسته های قابل تشخیص سازمان می دهند ، در مورد علل تغییر در اطراف شما نظریه می گیرند و برای آینده برنامه ریزی می کنند.

سیستم انعکاسی عمدتا برای حل و فصل و حل مشکلات پیچیده تری مانند “آیا سبد سرمایه گذاری من به اندازه کافی متنوع است؟” کارایی دارد.

هرچیزی بیش از اندازه اش برای شما مضر است

هنگامی که نوبت به مغز و معامله شما می رسد ، استفاده بیش از حد از طرف بازتابنده می تواند شما را در مسیر ضررهای سازگار هدایت کند.همه ما با آنچه که از سیستم مغز بازتابنده بیش از حد استفاده می کنیم آشنا هستیم. شما احساساتی می شوید ، ضربان قلب افزایش می یابد ، کارهای احمقانه ای مانند تجارت زیاد ، بیش از حد خطر و غیره انجام می دهید.

اساساً ، هنگام عمل با انگیزه اول خود ، همانطور که بیشتر معامله گران انجام می دهند ، از سیستم مغز بازتابنده خود استفاده می کنید – و اگر فقط به مغز بازتابنده خود اعتماد کنید ، شما اساساً قمار می کنید و معامله نمی کنید .

وقتی صحبت از سیستم انعکاسی مغز می شود ، ممکن است فکر کنید که مقدار زیادی از آن نمی تواند بد باشد ،اما این اشتباه است. شما می توانید (و احتمالاً اغلب فکر می کنید) زیاد فکر کنید. شما می توانید بازار را بیش از حد تجزیه و تحلیل کنید .

دلیل خطرناک بودن بازتاب زیاد این است که می توانید در مورد یک معامله خود را متقاعد کنید که درست است ، تا جایی که می خواهید کل حساب خود را شرط بندی کنید ، که البته بسیار خطرناک است و منجر به فاجعه می شود.

همانطور که جیسون زویگ در کتاب خود ذکر کرده است:

“اگرچه پزشکان به عنوان سرمایه گذار نتیجه بدی می گیرند ، اما از نظر من مهندسان از وضعیت بدتری برخوردار هستند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها برای محاسبه و اندازه گیری هر متغیر ممکن آموزش دیده اند.

من مهندسانی را ملاقات کرده ام که روزانه دو یا سه ساعت به تجزیه و تحلیل سهام می پردازند. آنها اغلب متقاعد می شوند که یک راز آماری منحصر به فرد را کشف کرده اند که به آنها امکان می دهد بازار را شکست دهند. از آنجا که آنها شهود خود را خرد کرده اند ، تجزیه و تحلیل آنها نمی تواند آنها را از بارزترین واقعیت آگاه سازد:

همیشه چیزی برای اندازه گیری در وال استریت وجود دارد ، که سیل آمارهایی را درباره همه چیز زیر نور خورشید بیرون می کشد. متأسفانه ، حداقل 100 میلیون سرمایه گذار دیگر می توانند داده های مشابه را ببینند ، بیشتر ارزش آن را می گیرند – در حالی که ، هر لحظه ، یک رویداد پیش بینی نشده می تواند بازار را کور کند وتجزیه و تحلیل فنی هر کس را حداقل به طور موقت بی فایده کند.



چگونه می توانید نیمه انسان و نیمه ماشین معامله کنید:

برای موفقیت در معاملات ، به اصطلاح باید نیمی انسان ، نیمی ماشین باشید. ربات ها سرد ، بی احساس ، دودویی و عینی هستند – بیشتر شبیه سیستم بازتابنده در مغز ما هستند. انسان ها پر از احساسات ، ایده ها و عواطف هستند. که از سیستم انعکاسی ما ناشی می شود.

بنابراین ، این ترفند استفاده از مغز ما به بهترین روش ممکن می شود و اجازه نمی دهد یکی از جنبه های مغز ما قدرت دیگری را داشته باشد.

به عنوان مثال زمانی که شما ورزش میکنید: ممکن است از به دست آوردن فرم بهتر احساساتی شوید – می خواهید آن را انجام دهید ، نتیجه ای را که سخت کوشی به دنبال دارد می خواهید. با این حال ، انجام کار ، تعریق ، ناراحتی ، حتی درد بیش از حد برای بسیاری از افراد قابل تحمل است ، بنابراین آنها جایزه بلند مدت را تسلیم می کنند تا موقتاً بهتر شوند.

با این حال ، بدترین قسمت این است که ، اگر فقط آن ناراحتی اولیه را از بین ببرید و به ثبات خود ادامه دهید ، در نهایت شروع به لذت بردن از درد می کنید ، اصطلاحاً. به محض رسیدن به این مرحله ، از هر دو سیستم مغز با هم استفاده می کنید. بخش انعکاسی مغز شما نه از طریق کم تحرکی ، تراشه های سیب زمینی و تلویزیون بلکه به جای اندورفین ، قدرت ، تناسب اندام و در کل سلامت بهتر پاداش می دهد – این چیزی بود که شما برنامه ریزی کرده اید و از نظم و تعهد برای پیگیری استفاده می کنید.

هدف اصلی در معاملات

وسوسه های کوتاه مدت “پول سریع” با معامله بیش از حد و اهرم دادن بیش از حد حساب خود و پایبند نبودن به استراتژی معاملاتی خود ، نشان دهنده این امر است که شما بیش از حد از سیستم بازتاب استفاده می کنید! ورود سریع به یک معامله یا آنچه که فکر می کنید یک معامله است را بدون بررسی مجدد برنامه معاملاتی خود متوقف کنید.

استفاده از مغز انعکاسی خود برای برنامه ریزی را شروع کنید ، درک کنید که با رعایت نظم و انضباط نتیجه مورد نظر طی زمان بدست می آید و شما با سرعت زیاد ثروتمند نخواهید شد که همیشه فقط بر اساس اولین انگیزه خود در بازار عمل کنید. با استفاده از چک لیست معاملاتی ، هر معامله ای را که بر خلاف برنامه معاملاتی خود دارید ، بررسی کنید.

یک نفس عمیق بکشید و قبل از فشار دادن دکمه خرید یا فروش به آنچه می خواهید انجام دهید فکر کنید (فقط خیلی زیاد فکر نکنید ؛).

پس از پایان معامله ، یک روز استراحت کنید و از صفحه رایانه فاصله بگیرید. این را از قبل برنامه ریزی کنید و آن را بنویسید و خود را مجبور کنید هر روز آن را دنبال کنید. از احساس انعکاسی خود استفاده کنید ، فقط اطمینان حاصل کنید که آن را با سیستم بازتابنده مغز خود ترکیب کرده اید.

نتیجه

در معاملات خود باید همزمان ازمغز بازتابنده و انعکاسی خود کمک بگیرید . باید بدانید که اگر در این زمینه پیشگام نباشید ، طبیعتاً بیش از حد از سیستم مغز بازتابنده خود استفاده خواهید کرد ، و این همان کاری است که بیشتر معامله گران انجام می دهند و به همین دلیل معاملاتشان برآیند مناسبی ندارد.

شما باید از مغز بازتابنده خود که با انگیزه اول شما عمل می کند و فقط به دنبال اصرارهای شما و آنچه “احساس خوبی” در بازار دارد دنبال می شود، جدا شوید. از این طریق نمی توانید درآمد کسب کنید. در ابتدا دشوار است که تمام شود ، اما درست مثل ورزش ، که با گذشت زمان آسان تر می شود و پاداش بیشتری می گیرید ، تقویت می شود.


علی احمدی

برچسب‌ها: پول شما و مغز شما, تحلیل جانبی بازار های مالی, جیسون زویگ, سیستم های انعکاسی مغز, سیستم های مغزی, علم جدید اقتصاد عصبی, عملکرد نیمه انسان نیمه ماشین در معاملات
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed