در این نوشتار میخواهیم آخرین وضعیت بازار فارکس در هفته گذشته را به شما ارائه و تحلیل خود را از بازار به شما ارائه کنیم.



همانطور که در ویدیوی بالا مواردی در مورد بازار فارکس گفته شد را بطور خلاصه برای شما در اینجا می آوریم:

از دید فعلی نگارنده بهترین ارز فعلی بازار ین ژاپن است. در گزارش های روزانه ای که قبلا در سایت چنگالی ها گذاشته شده ، این موارد بررسی شده اند.

در ویدیوی امروز در مورد اتفاقات هفته گذشته بازار فارکس که مهمترین آن اعلام ورشکستگی بانک سیلیکون ولی بود، باعث شد که بازار از افزایش نیم درصدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا عقب نشینی کرده و دلار به طور گسترده در بازار ضعیف شده است.

در این ویدیو هم اعلام کردیم بنظرمان این روند میتواند ادامه دار باشد اما جلسه این هفته بانک مرکزی آمریکا بسیار مهم است و میتواند سرنوشت بازار را تغییر دهد.

رویداد های مهم امروز

  • شاخص بهای تولید کننده آلمان
  • تراز تجاری اروپا
  • گزارشات ماهانه بوبای آلمان

بازار فارکس ـ 20 مارس


رویداد های مهم تا این لحظه در بازار فارکس

  • ائتلاف بانک‌های متوسط در نامه‌ای به تنظیم‌کننده‌ها: بانک‌های متوسط ایالات متحده از FDI می‌خواهند که تمام سپرده‌ها را به مدت 2 سال بیمه کند.
    علی‌رغم سلامت و ایمنی عمومی صنعت بانکداری، اعتماد در همه بانک‌ها به جز بزرگ‌ترین بانک‌ها تضعیف شده است.
    اعتماد به کل سیستم بانکی ما باید به سرعت احیا شود.
    اگر بانک دیگری ورشکست شود، از دست رفتن سپرده تسریع می‌شود.
  • فدرال روزر ایالات متحده: فدرال رزرو و بانک های مرکزی بریتانیا، کانادا، ژاپن، بانک مرکزی اروپا و سوئیس اقدام هماهنگی را برای بهبود وضعیت نقدینگی و مقررات حقوقی ایالات متحده اعلام می کنند.
    خطوط مبادله بین این بانک‌های مرکزی مجموعه‌ای از تسهیلات ثابت موجود است که به عنوان پشتوانه نقدینگی مهم در بازارهای تأمین مالی جهانی عمل می‌کند.
    خطوط مبادله به کاهش فشارهای اعتبار برای خانوارها و مشاغل کمک می کند.
  • شاخص قیمت تولید کننده آلمان برای ماه فوریه عدد -0.3% در مقابل -1.3% منتشر شد که بدتر از انتظارات است ولی بازهم کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. شاخص سالانه هم کمی بیشتر از انتظارات منتشر شده است.

 خلاصه نظرات بانک مرکزی ژاپن و تاثیر آن در بازار فارکس

بانک مرکزی ژاپن (BOJ)می گوید باید تا زمانی که هدف قیمت در دسترس باشد،سیاست تسهیلی، از جمله کنترل منحنی بازده (YCC) را حفظ کند

بانک مرکزی ژاپن باید وضعیت عملکرد بازار را بدون تصورات از پیش تعیین شده مورد بررسی قرار دهد، اما باید در حال حاضر سیاست تسهیلی را حفظ کند.

بانک مرکزی ژاپن باید پیش‌بینی‌های بازار، اقتصاد و قیمت‌ها را بررسی کند و در صورت لزوم، به دنبال بهبود عملکرد بازار، از جمله بازارهای اوراق قرضه شرکتی و سوآپ باشد.

عملکرد بازار اوراق قرضه همچنان رو به وخامت است، بنابراین احتیاط لازم است.

بانک ژاپن باید خطر از دست دادن هدف قیمتی را به دلیل تغییر خط‌مشی زودهنگام نسبت به خطر تأخیر در تغییر سیاست در اولویت قرار دهد.

کاهش هدف قیمتی BOJ، اصلاحات ضروری را به تعویق می‌اندازد.

اقتصاد ژاپن در حال نشان دادن نشانه هایی از بهبود است، اما هرگونه تغییر در سیاست پولی باید با توجه به تأثیر آن بر بازارها و نهادهای مختلف اقتصادی به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

انتظار می رود تورم مصرف کننده در ژاپن در نیمه دوم سال جاری به زیر 2 درصد کاهش یابد.

 

مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed