الگوهای چنگال اندروز


در این نوشته میخواهم در مورد چند الگوی مهم چنگال اندروز توضیح بدهم:


همانطور که میدانید چنگال های متفاوتی میتوان در هر چارت ترسیم نمود و اینکه از کدام یک بهره ببریم بستگی به موارد مختلفی دارد که برای این منظور توصیه میکنم مطالب پکیج نیوتنی را بیاموزید.
یکی از این موارد کمک گرفتن از الگوهای پرایس اکشنی میباشد که قیمت در مواجهه با خطوط از خود ایجاد میکند و در اینجا به بررسی 4 الگوی معروف چنگال اندروز میپردازیم.



 الگوی تست ریتست


قویترین پترن برای اینکه بازار به ما نشان دهد خط میانی ما را شناخته است و معامله گران در آن لحظه نسبت به خط ما واکنش مناسب داشته اند.
از این پترن برای ستاپ مدین لاین (بطور کامل در پکیح آموزشی در مورد آن توضیح داده شده) استفاده میکنیم.



 الگوی تست ریتست


 الگوی تست ریتست


بعد از این پترن انتظار منطقی ما تکمیل سیکل و برتری نیروی ری اکشن mlh نسبت به حرکت bc میباشد.


الگوی بک تست


الگوی معروف دیگر الگوی بک تست میباشد که از قانون 3 اندروز نتیجه میشود(قیمت بعد از عبور از خطوط بیشتر مواقع آنها را بک تست مینماید)
این پترن نیز به ما میگوید که بازار خط ترسیمی مارا شناخته است.


الگوی بک تست


تکنیک های ترید فراوانی با این پترن در متد نیوتنی داریم و در قسمت ویژه سایت آن ها را مطرح خواهیم نمود.(مانند تکنیک lazy z)
 

 

الگوی گپ


در این الگو بازار بعد از رسیدن به خط از روی آن گپ میزند.این مورد به ما میگوید که قدرت روند جاری زیاد است و انتظار ادامه حرکت را داشته باشیم.


الگوی گپ


قانون دوم چنگال  اندروز میگوید قیمت در مواجهه با خط میانی یا از آن عبور میکند(با گپ یا زوم) یا ریورس میکند و این پترن میتواند نشانه از حالت ادامه حرکتی باشد)

الگوی زوم


در این پترن که همان کندل مارابوزو میباشد،خط با قدرت میشکند و این مورد نیز مشابه گپ میباشد(بزودی آموزش کامل هیدن گپ ها و بکتست را بحث خواهیم کرد و از این میله ها استفاده زیادی خواهیم نمود)


الگوی زوم


با دیدن این الگو نیز بدانید انرژی حرکت همچنان زیاد میباشد و انتظار منطقی رسیدن خط موازی دورتر است.


 کامران جعفرقلی

برچسب‌ها: اکشن ری اکشن, الگوی گپ, پترن تست ریتست, پوش ترید لیزی ز, تحلیل تکنیکال بازار بورس و ارز, چارت مالی, خط میانی اندروز, ستاپ مدین لاین, قوانین 5 گانه چنگال اندروز, کامران جعفرقلی, کندل مارابوزو
مطالب پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed