تحلیل بنیادی بازار ارز در هفته ای که گذشت


بازار جهانی ارز در هفته ای که گذشت (24 آگوست تا 28 آگوست ) کمی سردرگم بنظر میرسید و بیشتر بازار منتظر نشست جکسون هول و سخنان بانک مرکزی آمریکا جروم پاول بود.



در نشست بانک مرکزی آمریکا آقای پاول یک استراتژی جدید تورمی را معرفی کرده است. در این استراتژی فدرال رزرو میخواهد اجازه دهد تورم از هدف فدرال رزرو که 2 درصد بود فراتر رود.

بحران کرونا فدرال رزرو را متقاعد کرده که برای جلوگیری از رکود، به تورم متوسل شود. از سخنان جروم پاول اینگونه بر می آمد که نرخ بهره فعلا در همین سطوح پایین میماند و بدون تغییر خواهد بود.



پس از اعلام این خبر دلار به دلایل زیر تا چند ساعت تقویت شد:

1ـ رشد بازارهای سهام آمریکا توانسته بر تقاضای دلار تأثیر بگذارد.

2ـ نرخ بهره پایین باعث شده تا دارایی‌های آمریکایی برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر شود.

نکته بعدی اینکه شاخص داوجونز آمریکا تمام افت مربوط به کرونا را جبران کرده است. این موضوع میتواند هم موجب رشد بازار های سهام سایر کشورها شود هم میتواند تهدیدی باشد برای سهام شرکت های تکنولوژی مثل اپل و گوگل و امازون چون در حین بحران کرونا این شرکت ها بیشتر رشد قیمت سهام را داشته اند.

به هر حال چیزی که بنظر میرسد در هفته های آتی به دنبال عدم تغییر نرخ بهره و رشد تورم  شاهدش باشیم موارد زیر میتواند باشد:

1ـ محرک رشد کامودیتیها به خصوص طلا و نقره

2ـ تداوم سقوط شاخص دلار

3ـ تداوم صعود بازار های سهام

در این بین در بازار فارکس باید شرایط ارز مقابل دلار آمریکا را هم در نظر داشت و با توجه به شرایط ، تحلیل تکنیکال و سنتیمنت بازار تصمیم گرفت.

یکی از مهمترین شاخص هایی که در هفته های آتی باید به دقت زیر نظر گرفت شاخص های اشتغال آمریکا است.

این هفته جمعه شاخص NFP منتشر میشود که میتواند تاثیر بسیار زیادی در بازار داشته باشد. اگر اشتغال آمریکا زودتر به سطوح قبل از کرونا بازگردد این موضوع میتواند باعث افزایش تورم و در نهایت افزایش نرخ بهره شود.


سعید نیک اختر

برچسب‌ها: استراتژی جدید تورمی, بحران ویروس کرونا, رشد بازارهای سهام آمریکا, سقوط شاخص دلار, شاخص داوجونز آمریکا
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed