نگرش نیوتنی در بازار مالی


در این دیدگاه ما بازار مالی را با تجزیه و تحلیل امواج جنبشی و ری اکشن و نیروهای عمل عکس العملی که از طرف خریداران و فروشنده ها به قیمت وارد میشود و آن را جابجا میکند بررسی میکنیم.
اجازه دهید به نحو دیگر بیان کنم:


وقتی ما به جسمی نیرو وارد میکنیم آن جسم در جهت نیرو شروع به حرکت میکند، همین وضعیت برای قیمت نیز صادق است و اگر خریدار نیروی مثبت به قیمت وارد کند قیمت افزایش و اگر فروشنده نیروی منفی به قیمت وارد نماید قیمت کاهش میابد.


قانون اول نیوتن

طبق این قانون انتظار پایداری حرکتی را از قیمت داریم(یعنی اگر بالا میرود انتظار داریم که همیشه بالا برود) مگر آنکه نیرویی مخالف به آن وارد شود.

طبق این اصل میتوانیم انتظار داشته باشیم اگر برایند نیروهای قبلی به فرض منفی بوده (روند اصلی نزولی بوده) این مورد همچنان پایدار باشد.


قانون اول نیوتن


قانون دوم نیوتن

قیمت در جهت نیروی وارده شتاب میگیرد(F=MA)
از این اصل و رابطه مستقیمی که بین شتاب حرکت و نیروی وارده وجود دارد میتوانیم نتیجه بگیریم که اگر شتاب حرکت کاهش یابد(این مورد به راحتی با چشم قابل تشخیص است)  نیروی در جهت هم کاهش یافته


قانون دوم نیوتن

قانون سوم نیوتن


مشهورترین قانون نیوتن که میگوید برای هر عمل عکس العملی در خلاف جهت وجود دارد.
طبق این قانون میتوانیم انتظار داشته باشیم اگر به فرض نیروی مثبتی (به هر اندازه) به قیمت وارد شده باشد، نیروی منفی نیز به همان اندازه در  خلاف جهت قبلی داشته باشیم.


قانون سوم نیوتن
قانون سوم نیوتن

با کمک گرفتن از این اصول و همینطور ابزار نیوتنی(خط میانی،اکشن ری اکشن لاین،mplو…) میتوانیم ستاپ های مناسب معاملاتی را طراحی نماییم.


کامران جعفرقلی

برچسب‌ها: تحلیل بازار بورس و ارز, قوانین نیوتنی, کامران جعفرقلی, نگرش نیوتنی
مطالب پیشنهاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed